skip to Main Content

Како европските држави се справуваат со сообраќајниот метеж и загадувањето

Како европските држави се справуваат со сообраќајниот метеж и загадувањето
  • 17.04.2018

Секоја земја има градови во кои сообраќајниот метеж е апсолутно неверојатен. Оттука многу градови почнале да создаваат пешачки зони каде што е целосно забранет автомобилскиот сообраќај. Можеби би можеле да научиме нешто од нив.

1. Копенхаген, Данска

Копенхаген е градот со најмалку автомобили во Европа. Во 60-те години од минатиот век градските власти почнале да ги шират пешачките зони и да ги стеснува булеварите во центарот на градот. Денес Копенхаген има преку 320 километри велосипедски патеки. Исто така во план е да се изградат нови велосипедски супер патишта кои ќе водат до предградијата.

2. Хамбург, Германија

 

Иако автомобилите не се строго забранети во центарот, градското собрание дава сѐ од себе граѓаните да можат слободно да пешачат и наоколу да се движат со велосипеди или јавен превоз. Во следните 20 години е планирано во Хамбург да се изградат многу нови паркови, велосипедски патеки и пешачки зони. Оваа „зелена мрежа“ треба да покрива повеќе од 40% од градот.

3. Мадрид, Шпанија

8 прекрасни градови кои почнуваат да функционираат без автомобили

Повеќето од улиците во центарот на Мадрид се пешачки зони и секој кој ќе влезе таму со автомобил мора да плати казна од 100 долари. Единствен исклучок се прави за луѓето кои живеат во тие области. Исто така, оние кои поседуваат автомобили со најголема емисија на штетни гасови плаќаат поскап паркинг. Градското собрание има во план центарот на градот во целост да го забрани за сообраќај и улиците да ги пренамени во пешачки зони во следните 5 години.

4. Париз, Франција

8 прекрасни градови кои почнуваат да функционираат без автомобили

Поради значителното зголемување на загадувањето пред две години, градската управа на Париз воведе сообраќајна рестрикција на возење по принципот пар-непар во однос на регистарските таблички. Оваа мерка била успешна и загадувањето се намалило за 30%. До 2020 година, градското собрание има во план да го зголеми бројот на велосипедски патеки, а во центарот на градот се очекува да имаат пристап само возилата на електричен погон. Денес во Париз има неколку пешачки зони, и жителите од околните области немаат дозвола да се движат таму со автомобил за време на викендите.

Back To Top